Informacje
Lato 1923. Chmurnooki sokół zakochuje się w złotowłosej dziewczynie. Ta nie odwzajemnia jego uczucia. Natura drapieżnika nie pozwala mu jednak się poddać. Lata za nią po polach i wsiach. Pyta o nią gór wysokich, lasów mądrych, nurtów bystrych, kwiatów polnych, a nawet księżyca. Wreszcie ją odnajduje i prosi o rękę. Pod presją społeczną złotowłosa się zgadza. W przeddzień ślubu dziewczyna idzie nad rzekę wyprać koszule dla narzeczonego. Nagle słyszy głos kukułki.
Sokół symbolizuje zwycięstwo zasady męskiej, dziennej, słonecznej nad żeńską, nocną, księżycową. Oznacza śmiałość, dumę, wyższość, zuchwałość oraz pocałunek śmierci.* Czy złotowłosa posłucha sokoła czy kukułki? Czy wybierze patriarchalną tradycję, czy zawalczy o swoją tożsamość?
Zachęcamy do zabrania ze sobą koców/mat do siedzenia oraz napojów i przekąsek. Będziemy wdzięczni za pomoc w zbieraniu drewna. Wydarzenie jest otwarte dla wszystkich – znajomych, znajomych znajomych, uczestników naszych minionych, teraźniejszych i przyszłych warsztatów itp. W planach mamy również jam session do rana, a więc instrumenty i śpiewniczki mile widziane.
*Władysław Kopaliński „Słownik symboli”, Wiedza Powszechna, 1990
Wykonanie
Wystąpią uczestnicy i uczestniczki semestralnych warsztatów wokalnych – grupy śpiewaczej:
Justyna Kopeć
Zuzanna Zalewska
Justyna Gotkowska
Magdalena Budzińska
Celina Prinz
Monika Skomra
Patrycja Morawska
Bogna Cebulska
Grzegorz Stopa
Magdalena Trawicka
Monika Muszyńska
Dorota Kalinowska
Miejsce
Nad brzegiem Wisły po praskiej stronie na wysokości ZOO. Postaramy się ustawić dla Was drogowskazy. Dokładna lokalizacja: 52.2555070,21.0170274
Prowadzenie
Prowadzący
-
Piotr Filonowicz
Stworzył i prowadzi warsztaty teatralne Akademii Sztuki i Kultury. Jest absolwentem Akademii Teatralnej oraz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, założycielem grup Linia Nocna oraz Fabryka Destrukcja. Organizuje podróże etnomuzykologiczne. Prowadzi zajęcia z otwierania głosu. Stworzył Przędzalnię głosu. Jest współtwórcą improwizacji wolnej.
Brał udział w licznych warsztatach teatralnych (m. in.: pod kierunkiem Eugenio Barby, Thomasa Richardsa). Piotr Filonowicz jest także autorem realizowanych w teatrze scenariuszy. Publikował eseje o Rilkem, Prouście, Schulzu, Wyspiańskim.
Tworzy liczne projekty artystyczne. Jest prezesem Fundacji Sztuki Współczesnej. -
Aleksandra Kowalczyk
Wokalistka, edukatorka, performerka. Studiowała kulturoznawstwo i slawistykę na Uniwersytecie Warszawskim oraz bułgarski śpiew ludowy w Akademii Muzyki, Tańca i Sztuk Pięknych w Płowdiwie. Zajmuje się głosem, percepcją dźwięku i międzykulturowością. Założyła eksperymentalną grupę improwizacji wokalnej Syreny. Współpracowała z magazynem o muzyce współczesnej „Glissando” oraz Teatrem Węgajty. Śpiewa w zespole folkowym Córy Mary. Działa w Fundacji Sztuki Współczesnej w ramach projektów wokół performansu i tradycyjnych technik wokalnych. Prowadzi warsztaty z emisji głosu i śpiewu tradycyjnego, a także spacery dźwiękowe. Koordynuje warsztaty wokalne “Przędzalnia głosu”.