Instruktorzy

Piotr Filonowicz

Stworzył i prowadzi warsztaty teatralne Akademii Sztuki i Kultury. Jest absolwentem Akademii Teatralnej oraz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, założycielem grup Linia Nocna oraz Fabryka Destrukcja.

Organizuje podróże etnomuzykologiczne. Prowadzi zajęcia z otwierania głosu. Stworzył Przędzalnię głosu. Jest współtwórcą improwizacji wolnej.

Brał udział w licznych warsztatach teatralnych (m. in.: pod kierunkiem Eugenio Barby, Thomasa Richardsa).

Piotr Filonowicz jest także autorem realizowanych w teatrze scenariuszy. Publikował eseje o Rilkem, Prouście, Schulzu, Wyspiańskim.

Tworzy liczne projekty artystyczne. Jest prezesem Fundacji Sztuki Współczesnej.

W tym sezonie poprowadzi m. in. semestralne warsztaty Akademii Sztuki i Kultury w Warszawie, warsztaty improwizacji wolnej.

Aleksandra Kowalczyk

Aleksandra Kowalczyk – kulturoznawczyni, animatorka kultury, performerka. Zajmuje się głosem praktycznie i teoretycznie. Stypendystka Akademii Muzyki, Tańca i Sztuk Pięknych w Płowdiwie, gdzie studiowała bułgarski śpiew ludowy. Założyła eksperymentalną grupę improwizacji wokalnej Syreny. Współpracowała z magazynem o muzyce współczesnej „Glissando” oraz Teatrem Węgajty. Śpiewa w zespole Córy Mary, wykonującym archaiczne pieśni obrzędowe, oraz współtworzy duet improwizacji elektrowokalnej OM. W swojej pracy skupia się nad poszerzaniem możliwości głosu poprzez ruch, improwizację i techniki wokalne różnych kultur muzycznych.

Od 2015 roku współorganizuje z Piotrem Filonowiczem cykl warsztatów "Przędzalnia głosu”, w ramach którego prowadzi semestralne zajęcia z emisji głosu oraz warsztaty weekendowe o różnej tematyce (podstawy improwizacji wokalnej, bułgarska technika wokalna i pieśni tradycyjne).

Anna Andrzejewska

Aktorka, lalkarka, performerka. Absolwentka Wydziału Lalkarskiego PWST Filii we Wrocławiu. Stypendystka rektora PWST, Prezydenta Miasta Wrocławia oraz „Programu podyplomowej samoformacji aktorskiej”. Uczestniczka międzynarodowych warsztatów: m.in. „Gaudeamus Theatrum” w Hradec Kralovć czy „Arte Drammatica' w Spoleto. W 2016 roku pojawiła się po raz pierwszy na dużym ekranie, grając główną rolę w filmie krótkometrażowym „Chryzantemy” w reż. Magdy Zambrzyckiej. W 2017  roku zadebiutowała na deskach Teatru Polskiego w Poznaniu w spektaklu „Hymn do miłości” Marty Górnickiej. Współtwórczyni Układu Formalnego, niezależnej grupy teatralnej utworzonej przez absolwentów PWST Filii we Wrocławiu.

Maciej Zuchowicz

Aktor teatralny, telewizyjny, dubbingowy. Absolwent Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Współpracował m. in. z Teatrem im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu oraz warszawskimi teatrami: Dramatycznym, Druga strefa, Scena, Teatrem Ochoty, a także z Teatrem Polskiego Radia.

Można go zobaczyć m.in. w serialu Polsatu „Przyjaciółki” oraz usłyszeć w wersji dubbingowej filmu „Był sobie pies 2” i w popularnym serialu animowanym Netflixa „Tuca i Bertie”.

W teatrze interesuje go różnorodność, poszukiwanie autentyczności i żywy kontakt z widownią. Aktorstwo jest dla niego przede wszystkim opowiadaniem historii. Prywatnie - wieloletni miłośnik narciarstwa i windsurfingu.

 

Ewa Małecki

Ewa Małecki, absolwentka wiedzy o kulturze w Katedrze Filologii Polskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz reżyserii na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Reżyseruje spektakle telewizyjne i teatralne, słuchowiska, czytania sceniczne oraz formy wizualne. Do tej pory reżyserowała między innymi w Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie, Teatrze Telewizji, Teatrze Polskiego Radia, Teatrze Dramatycznym m. st. Warszawy, Teatrze Śląskim, Teatrze Nowym w Poznaniu. Jej debiut reżyserski w pracy z kamerą, spektakl na podstawie dramatu Moniki Siary Widok z mojego balkonu, był nagrodzony za reżyserię podczas TEATROTEKAFEST 2019 oraz został uhonorowany Gold Remi na WORLDFEST HOUSTON 2020, został uznany za najciekawszy debiut reżyserski sezonu w plebiscycie miesięcznika Teatr, a także znalazł się w oficjalnej selekcji Festiwalu Sztuki Reżyserskiej Interpretacje 2020. Laureatka SCRIPT PRO AUDIO 2020 za scenariusz słuchowiska Myśli i uczucia dozwolone. Interesuje ją psychologia, przede wszystkim mechanizmy obronne oraz teoria postpamięci i przepracowywania osobistych i grupowych (rodzinnych, klasowych, narodowościowych) traum. Do spektakli wprowadza elementy teatru fizycznego oraz tańca. Jej ulubiona poetyka to realizm magiczny. Zajmuje się również edukacją teatralną.

Arkadiusz Ziętek

W latach 2003-2019 kierownik artystyczny Interkunst e.V. w Berlinie. W swoich międzynarodowych projektach łączy różne dyscypliny sceniczne, zapraszając aktorów, muzyków, tancerzy, artystów cyrkowych. Jako reżyser, aktor, scenarzysta, trener, organizator angażuje się w projekty dotyczące problemów społecznych. W pracy teatralnej i pedagogicznej kładzie duży nacisk na interaktywność i spontaniczność, korzystając z wielu metod i technik teatralnych, których uczył się od ich twórców i mistrzów: impro, teatr uciśnionych, method acting, teatr ze społecznością, techniki dramowe. W 2007 roku razem z Mike’iem Hughes’em poprowadził jeden z pierwszych w Polsce warsztatów teatru “Impro”, który był ważnym impulsem do dynamicznego rozwoju tego gatunku w kraju. Prowadzi warsztaty teatralne oraz autorskie szkolenia wspierające umiejętności interpersonalne w zakresie: spontaniczności, kreatywności, komunikacji i wystąpień publicznych oraz budujących i integrujących grupę.

Andrzej Majczak

Reżyser teatralny, pedagog, absolwent Wydziału Reżyserii Dramatu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej (obecnie AST) w Krakowie i Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie.

Od debiutu 2002 w roku współpracował z teatrami w Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Katowicach czy Olsztynie. Właśnie w olsztyńskim Teatrze im. Stefana Jaracza zrealizował nagrodzoną na 42 Opolskich Konfrontacjach Teatralnych „Klasyka polska” Kartotekę Tadeusza Różewicza. Jedną z ostatnich przygotowanych przez niego realizacji była wystawiona w częstochowskim Teatrze im. Adama Mickiewicza nowa wersja Łysej śpiewaczki Eugene Ionesco.

Od lat pracę w teatrach łączy z nauczaniem podstaw sztuki aktorskiej i reżyserskiej. Realizował przedstawienia dyplomowe lub stale współpracuje z krakowskim Lart Studio, Policealnym Studium Aktorskim w Olsztynie, Szkołą Aktorstwa Teatru Śląskiego w Katowicach i Escola Superior de Música e Artes do Espectáculo w Porto.

Filip Wencki

Nauczyciel kontakt improwizacji, aktor i reżyser teatru fizycznego, ruchowiec. Członek

teatru Linia Nocna i międzynarodowej grupy badawczej teatru ruchu The bridge of winds prowadzonej przez Odin Teatret. W przeszłości zajmował się sztukami walki (tradycyjne sztuki: Aikido,Wing Tsun i współczesne systemy: Krav Maga, Brasilian Jujitsu). Od ponad dziesięciu lat zajmuje się improwizacją ruchu i tańca, oraz technikami teatru fizycznego. Reżyseruje, występuje i naucza w Polsce (m.in. Warsaw Flow Festival, Polish CI Festival FRU, Teatr Tańca i Festiwal Zawirowania, Krakowski Teatr Tańca) i na świecie (Kolumbia, Meksyk, Tajlandia, Malezja, Dania, Szwecja, Francja, Włochy, Niemcy, Czechy,

Ukraina). Po latach treningu wciąż zaskakiwany nieskończonością możliwości w ruchu i w ekspresji.

W tym sezonie poprowadzi przedmiot "Praca z ciałem" w ramach WSAD.

 

 

Dariusz Christophe Szymor

Francusko-polski aktor i reżyser teatralny, absolwent CNSAD (Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Paryżu).  Współpracował z takimi aktorami i reżyserami jak Andrzej

Seweryn, Matthias Langhoff czy Murielle Mayette. Cechują go stała otwartość na różne formy teatralne i świeżość podejścia do współpracy artystycznej. Doświadczenie z teatrem fizycznym zdobył poprzez 6 letnią pracę w międzynarodowym zespole Bred In The Bone" realizującym spektakle i warsztaty w całej Europie. W 2013 założył w Krakowie Teatr Nowe Przestrzenie gdzie jako reżyser spektaklu "Przebudzenie Wiosny" zaczął swoje poszukiwania nad formą i ekspresją ciała.

Natalia Sołtysik

Absolwentka filmoznawstwa UJ w Krakowie, Wydziału Reżyserii Dramatu Akademii Teatralnej w Warszawie i Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. Asystowała Robertowi Wilsonowi podczas jego projektu „Akropolis/Symptoms”. Zadebiutowała w warszawskim Teatrze Współczesnym spektaklem „Szafa”wg Mishimy Yukio, gdzie wyreżyserowała później „Historię miłosną” wg J.L. Lagarce'a. Pracowała w warszawskim Teatrze Ateneum, Współczesnym w Szczecinie, Współczesnym we Wrocławiu, a także w teatrach w Tarnowie, Olsztynie i Słupsku. Reżyserowała dyplomy aktorskie (PWST Kraków,  Szkoła Haliny i Jana Machulskich, WSKiMS im. J.Giedroycia).  Realizowała czytania dla Instytutu Rumuńskiego, Teatru Rozmaitości w Warszawie i Teatru Nowego w Poznaniu. Ostatnie jej prace to „Skrzywienie kręgosłupa” I. Lausund, Teatroteka wg M. Prześlugi „Nie ma” i „Wszystko jest dobrze, jesteśmy szczęśliwi” M. Prześlugi.

Anna Wolszczak

Reżyserka (AST Wrocław), teatrolożka (KUL Lublin) i instruktorka teatralna. Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia artystyczne, Rose Bruford College w Londynie oraz European Theatre Convention (ETC) w Berlinie.

W swojej twórczości skupia się na budowaniu autorskiego języka teatru wizualnego oraz materii ożywionej. W procesie twórczym lubi balansować pomiędzy działaniami fizycznymi, performansem i sztukami wizualnymi. W pracy z aktorem ważna jest dla niej relacja ciało – obiekt. Interesuje się psychologią dziecka, dlatego często w swoich spektaklach porusza tematykę dorastania i cykliczności.

Podczas prowadzenia warsztatów teatralnych najbardziej porywa mnie wyobraźnia uczestników, to co abstrakcyjne, dziwne, szalone i do góry nogami!

Prowadzi w ramach WSAD przedmiot "Teatr formy"

Jacek Stachowicz

Reżyser, scenarzysta oraz instruktor teatralny. Studiował na Akademii Teatralnej oraz na Warszawskiej Szkole Filmowej. Ukończył także Akademię Scenariopisarstwa w StroryLab.pro. W latach 2018 – 2020 zastępca szefa artystycznego w Teatrze Wolandejskim. Reżyser wielu przedstawień teatralnych zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci. Od kilku lat prowadzi warsztaty z pracy przed kamerą obejmujące między innymi takie zagadnienia jak aktorstwo filmowe vs. teatralne, język filmu czy self-tape.

W tym sezonie poprowadzi przedmiot "Praca z kamerą" w ramach WSAD.

Agnieszka Kocińska

Wokalistka, aktorka, performerka, pieśniarka. Skończyła Akademię Praktyk Teatralnych w Gardzienicach oraz Letnią Szkołę Muzyki Tradycyjnej. Uczestniczy w Kursie Choreografii w Centrum w Ruchu i w Szkole Piosenki im. Elżbiety Zapendowskiej i Andrzeja Głowackiego w Warszawie.

Współpracowała z islandzkimi piosenkarkami Osk i Brynją, odbyła z nimi trasę koncertową, z Teatrem Stella Pollaris w Norwegii. Prowadziła autorskie zajęcia wokalno-ruchowe w projekcie Instant Acts 2017, w Ośrodku Kultury Ochota, w klubie Dobra Dobra, w projekcie Miasto i Ogród.

Brała udział w projektach choreograficznych z Marysią Stokłosą, Teatrem Tańca Inoj oraz w licznych warsztatach teatralnych. Od kilku lat prowadzi warsztaty wokalne i teatralne.

Łączy praktykę głosu z ruchem. Śpiewa białym otwartym głosem i metodą Speech Level Singing, eksploruje różnorodne wpływy i stylistyki, szkoli się w improwizacji.

 

Lidia Pronobis

Absolwentka Wydziału Aktorskiego warszawskiej Akademii Teatralnej. W latach 2017-2019 aktorka Teatru Narodowego, od 2019 roku w zespole Teatru Dramatycznego miasta stołecznego Warszawy. Uczestniczka wielu warsztatów teatralnych w kraju i za granicą, m.in. w Centralnej Akademii Teatralnej w Pekinie. Odbyła miesięczny kurs Method Acting w Lee Strasberg Theatre and Film Institute w Nowym Yorku. Laureatka nagrody aktorskiej na Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi, 2017, nagrody za pierwszoplanową rolę żeńską na Międzynarodowym Festiwalu Szkół Teatralnych, Itself 2017. Laureatka Grand Prix konkursu na interpretację monologów szekspirowskich Heleny Modrzejewskiej - Modjeska Calling 2019, w Teatrze Polskim w Poznaniu. Interesuje się budowaniem roli od improwizacji, obszarem jej szczególnych zainteresowań jest także piosenka aktorska. Pasjonatka dalekich podróży.

 

Kaja Podleszańska

Absolwentka teatrologii, pracująca przy festiwalach teatralnych. Aktywnie brała udział przy kilku festiwalach w Polsce, jak i za granicą m.in. na Festiwalu Teatralnym w Sibiu w Rumunii. Prowadziła zajęcia teatralno-ruchowe dla dzieci w Domu Kultury Podgórze. U nas poprowadzi warsztaty ‘gry teatralne’, gdzie będzie mogła wykorzystać swoje doświadczenie harcerskie, a także elementy tańca improwizowanego i jogi, jej wieloletniej pasji. Kaja to wulkan energii, który wolne chwile chętnie spędza z plecakiem w podróży. Ostatnio jej ulubionym kierunkiem są Bałkany.

Jan Naturski

Absolwent PWST we Wrocławiu. Aktor, reżyser i dramaturg. Współpracuje z takimi teatrami jak wrocławski Teatr Muzyczny Capitol, czy Teatr Kamienica i Teatr EKIPA w Warszawie. Od 2009 roku prowadzi warsztaty i zajęcia aktorskie w materii pracy nad tekstem, elementarnych zadań aktorskich i Commedii dell'arte. Od roku 2016 czynnie zajmuje się także improwizacją sceniczną.

Agnieszka Baranowska

Aktorka, absolwentka Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza, Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku (2009).

Reżyser, absolwentka Wydziału Reżyserii, Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie (2019). Była asystentką Wojciecha Urbańskiego, Iwana Wyrypajewa, Wojciecha Adamczyka. Wyreżyserowała m. in. spektakle: „3 Upadki Panny Julie” AT Białystok (2009), „Kordian. Reinterpretacja”  Białostocki Teatr Lalek (2012), „Stopklatka” Teatr im. A. Mickiewicza w Częstochowie (2017), „Czworo do poprawki” Fundacja Garnizon Sztuki, w Teatrze Imka w Warszawie (2019). Pedagog, była wykładowcą na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku i w Warszawskiej Szkole Filmowej.

Bianka Filonowicz

Związana z grupą capoeiry angoli Zimba, studiem Kokyu oraz różnymi szkołami jogi. Interesują ją sztuki walki, taniec i improwizacja. Studiowała w szkole animatorów kultury na kierunku tańca. Zgłębia różne techniki medytacyjne. Brała udział w licznych warsztatach (OWTW, Cyrkulacje, Rusza Festiwal, Struna Ciała…). Uczyła się teatru fizycznego, kontaktu improwizacji, improwizacji ruchowej, tańca współczesnego, śpiewu tradycyjnego. Organizuje liczne projekty, warsztaty i spotkania warsztatowe.

Prowadzi miejsce warsztatowe Dom w Lipkach.

Stephane Rutten

Absolwent slawistyki na Uniwersytecie w Leuven (Belgia), gender studies na UŁ i Uniwersytecie w Bolonii (Włochy) oraz pedagogiki teatru na UW. Były aktor w belgijskim teatrze CampusToneel (http://www.campustoneel.be) i członek kolektywu 'Scena dla Twardziela'. Brał udział w różnych warsztatach (około)teatralnych, m.in. z Teatrem Choreą, Filipem Szatarskim oraz Renatą Piotrowska-Auffret. Obecnie jest aktywny w Fundacji Strefa WolnoSłowa w warszawskim Teatrze Powszechnym.

W ASiK wyreżyserował spektakl "Byliby zniknęli' w 2019 roku; w 2020 - spektakl "Ofiary obowiązku".

HOME

AKADEMIA SZTUKI I KULTURY   *  WARSZAWA    *   JANA PAWŁA II 36C   *   OD 20 LAT WIODĄCE WARSZTATY W POLSCE   *   ZAJĘCIA WEEKENDOWE - SIEDMIODNIOWE - SEMESTRALNE - WEEKENDOWA SZKOŁA DLA DOROSŁYCH

 

RODO (POLITYKA PRYWATNOŚCI)    *    REGULAMIN    *    ZGODA OPIEKUNÓW

 

zapisy@warsztaty-teatralne.pl

Warsztaty Teatralne Warszawa Kraków Gdańsk