Informacje
Idea
Biały śpiew to potoczne określenie rodzaju śpiewu w tradycyjnych kulturach słowiańskich. Głos ten nazywa się także nieszkolonym, naturalnym, otwartym, autentycznym, archaicznym. Charakteryzuje się on donośnością, wielką siłą, przenikliwością i ostrością. Tradycyjnie używano go w niektórych pieśniach związanych z otwartą przestrzenią czy obrzędowych.
Współcześnie na warsztatach biały śpiew służy do otwierania głosu, zwiększania jego mocy, a także ekspresji. Przede wszystkim jednak do przyjemnego współbrzmienia w grupie! Jest to technika dla każdego – nie trzeba znać nut czy „umieć śpiewać”.
Program
Warsztat rozpoczniemy od rozgrzewki – rozruszamy ciało, zrelaksujemy się, pogłębimy oddech, otworzymy gardła. Następnie spróbujemy zestroić nasze głosy, by wreszcie nauczyć się kilku pieśni tradycyjnych. Zaśpiewamy je wspólnie, głośno i z pazurem.
Dla kogo?
Dla tych, którzy chcieliby otworzyć głos i wydobyć jego siłę.
Dla tych, którzy interesują się muzyką tradycyjną.
Dla tych, którzy chcą poszerzyć swoją ekspresję wokalną.
Dla tych, którzy ukończyli 18 lat.
Kiedy i gdzie?
5-6.04.2025
Sobota 14:00 – 16:00; 17:00 – 19:00
Niedziela 10:00 – 12:00; 13:00 – 15:00
Łącznie 8 godzin zegarowych.
Akademia Sztuki i Kultury, Al. Jana Pawła II 36c, Warszawa
Inne informacje
W warsztacie weźmie udział do 15 osób, decyduje kolejność zgłoszeń.
Ćwiczymy w wygodnym stroju, aby mieć swobodę ruchu. Na salę warsztatową wchodzimy w zmienionym obuwiu lub w skarpetkach.
Na zajęcia należy przychodzić 15 minut przed ich planowym rozpoczęciem.
Prowadzenie
Prowadzący
-
Aleksandra Kowalczyk
Wokalistka, edukatorka, performerka. Studiowała kulturoznawstwo i slawistykę na Uniwersytecie Warszawskim oraz bułgarski śpiew ludowy w Akademii Muzyki, Tańca i Sztuk Pięknych w Płowdiwie. Zajmuje się głosem, percepcją dźwięku i międzykulturowością. Założyła eksperymentalną grupę improwizacji wokalnej Syreny. Współpracowała z magazynem o muzyce współczesnej „Glissando” oraz Teatrem Węgajty. Śpiewa w zespole folkowym Córy Mary. Działa w Fundacji Sztuki Współczesnej w ramach projektów wokół performansu i tradycyjnych technik wokalnych. Prowadzi warsztaty z emisji głosu i śpiewu tradycyjnego, a także spacery dźwiękowe. Koordynuje warsztaty wokalne “Przędzalnia głosu”.