Informacje
Ten warsztat jest częścią cyklu „Aktorskie Pigułki”.
Mam granice. Ciało aktorki i ciało aktora
„Mam granice” to warsztat skupiający się na eksploracji tematu granic, tych osobistych, społecznych, fizycznych i emocjonalnych w kontekście relacji i pracy zawodowej osoby aktorskiej (i nie tylko).
Warsztat rozpoczniemy od poszerzenia świadomości naszych ciał, nauczymy się rozpoznawać różne stany i emocje. Bazując na somatycznej pracy z ciałem, będziemy uczyć się słuchać i ufać sygnałów płynących z ciała, by świadomie wyrażać swoje NIE i entuzjastycznie mówić TAK w relacjach.
Oswoimy się z dotykiem, poszerzymy świadomość ruchu i emocji w ciele, by być gotowym na wyzwania w pracy z ciałem i w kontakcie fizycznym.
Warsztat będzie bazował na pracy świadomej pracy z ciałem, improwizacji kontaktowej w nurcie samopoznaniu, pracy z granicami i komunikacją.
W bezpiecznej przestrzeni, współtworzonej z grupą sprawdzimy gdzie leżą granice naszych stref komfortu, by stopniowo oswajać się z nowymi wyzwaniami i poszerzać strefę naszych potencjałów.
Podczas warsztatu:
- skupimy się ucieleśnieniu naszych fizycznych granic,
- nauczymy się rozpoznawać sygnały płynące z ciała,
- zapoznamy się z językiem ciała i komunikacją niewerbalną,
- poznamy sposoby radzenia sobie z presją i stresem poprzez techniki pracy z ciałem, układem nerwowym w nurcie Teorii Poliwagalnej,
- nauczymy się rozpoznawać i komunikować nasze grancie bez poczucia winy w nurcie Porozumienia bez Przemocy (Nonviolent Communication),
- zbudujemy zaufanie i pewność siebie w interakcjach i kontakcie fizycznym,
- zwiększymy otwartość na nowe doświadczenia i wyzwania.
Czego możesz się spodziewać?
- somatyczna praca z ciałem,
- pracy z dotykiem w nurcie kultury zgody,
- ruchu intuicyjnego,
- pracy indywidualnej i w grupach,
- pracy werbalnej i niewerbalnej.
Dla kogo?
Warsztat jest dla Ciebie, jeśli:
• chcesz miękko badać swoje granice;
• masz czas tylko na krótkie i intensywne warsztaty;
• chcesz spróbować czegoś nowego;
• lubisz teatr i pragniesz rozwijać swoją pasję;
• szukasz narzędzi do wyrażania swoich emocji;
• chcesz spotkać się z innymi twórczymi ludźmi;
• masz 18 lat albo więcej
i przede wszystkim chcesz spędzić ciekawy weekend offline.
Wcześniejsze doświadczenie aktorskie nie jest wymagane.
Kiedy i gdzie i kto?
30-31 sierpnia 2025
Sobota 14:00 – 17:00, 18:00 – 21:00
Niedziela 10:00 – 13:00, 14:00 – 17:00
Łącznie 12 godzin zegarowych
Studio Tańca RYTM, Warszawa, Al. Prymasa Tysiąclecia 66
[przy stacji metra Młynów]
Prowadząca: Angelika Mizińska
Inne informacje
Ten warsztat jest częścią cyklu „Aktorskie Pigułki”. Sprawdź pozostałe.
W warsztatach weźmie udział do 15 osób, decyduje kolejność zgłoszeń.
Ćwiczymy w wygodnym stroju, aby mieć swobodę ruchu. Na salę warsztatową wchodzimy w zmienionym obuwiu lub w skarpetkach.
Na zajęcia należy przychodzić 15 minut przed ich planowym rozpoczęciem.
Aby otrzymać zaświadczenie o udziale, prosimy o zaznaczenie chęci jego otrzymania przy zgłoszeniu lub najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem warsztatu.
Prowadzenie
Prowadzący
-
Angelika Mizińska
Ukończyła studia na kierunku taniec i sztuki performatywne w Szkole Sztuki i Designu na Uniwersytecie Coventry w Wielkiej Brytanii (bachelor of arts). Studiowała taniec na Uniwersytecie Illinois w USA oraz podczas wymiany studenckiej na uniwersytecie Viljandi Culture Academy w Estonii. Ukończyła studia na specjalności kultura współczesna na kierunku zarządzanie kulturą i mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Jest certyfikowaną edukatorką ruchu somatycznego wg podejścia Body-Mind Centering® oraz nauczycielką jogi w nurcie ashtangi.
Zajmuje się praktykami tańca, improwizacji i ruchem somatycznym. Działa wszechstronnie jako edukatorka i nauczycielka, artystka, producentka, performerka. Spełnia się w kolektywnych procesach twórczych i edukacyjnych, w ostatnich latach w ramach współpracy z Fundacją Nurt i Fundacją Mudita. Od 2022 pracuje jako producentka w Nowym Teatrze.
Nieustannie rozwija swoje zainteresowanie praktykami ruchowymi, m.in. improwizacją taneczną, improwizacją kontaktową, somatycznymi metodami pracy z ciałem i ruchem, ashtangą jogą, podejściami do pracy z dotykiem (m.in. Wuo tai, masaż tajski). W swoich poszukiwaniach artystycznych łączy zainteresowanie ekosomatyką, sztuką zaangażowaną społecznie, eksploruje fizyczność i relacyjność ciała w ruchu w eksperymentalnych formach choreograficznych, improwizacyjnych, kompozycyjnych. Jako edukatorka czerpie z metod somatycznej pracy ciałem, praktyk improwizacyjnych, release based contemporary, a także z Nonviolent communication (NVC), teorii poliwagalnej.