Informacje
Idea
Będziemy przede wszystkim budować świadomość ciała pod kątem fonacji. Co to znaczy? Na brzmienie głosu ma wpływ cały organizm. Przekonamy się więc, jak kolana, pośladki czy dłonie łączą się z dźwiękiem. Dowiemy się, jak panować nad ciałem, jak świadomie napinać i rozluźniać mięśnie, tak żeby uzyskać swobodnie płynący głos. Dużą część warsztatu poświęcimy oddechowi, jego pogłębianiu i wydłużaniu.
Warsztat ten ma na celu stworzenie solidnej bazy do pracy z głosem – wydobycie z siebie przyjemnego i dobrej jakości dźwięku, na którego podstawie można poszerzać ekspresję wokalną o dowolne formy.
Program
Będziemy:
∙ rozluźniać się,
∙ dużo się ruszać i budować świadomość ciała pod kątem fonacji,
∙ pogłębiać oddech,
∙ uczyć się, jak wydajnie i zdrowo dystrybuować powietrze,
∙ wyostrzać słuch,
∙ ćwiczyć podstawowe narzędzia do posługiwania się głosem, takie jak głośność, wysokość i barwa dźwięku,
∙ badać aspekt komunikacyjny głosu,
∙ działać grupowo,
∙ pobudzać kreatywność,
∙ bawić się dźwiękiem.
Zajęcia prowadzone są w sposób otwarty na potrzeby uczestników.
Dla kogo?
Dla tych, którzy czują, że nie panują nad swoim głosem, nie lubią go albo się wstydzą.
Dla tych, którzy chcą poszerzyć swoją ekspresję wokalną zarówno w mowie, jak i śpiewie.
Dla tych, którzy ukończyli 16 lat.
Kiedy i gdzie?
16-17.11.2024
Sobota 14:00 – 16:30; 17:30 – 20:00
Niedziela 10:00 – 12:30; 13:30 – 16:00
Łącznie 10 godzin zegarowych.
Warszawa, Studio Tańca Rytm, al. Prymasa Tysiąclecia 66
Inne informacje
W warsztacie weźmie udział do 15 osób, decyduje kolejność zgłoszeń.
Ćwiczymy w wygodnym stroju, aby mieć swobodę ruchu. Na salę warsztatową wchodzimy w zmienionym obuwiu lub w skarpetkach.
Na zajęcia należy przychodzić 15 minut przed ich planowym rozpoczęciem.
Prowadzenie
Prowadzący
-
Aleksandra Kowalczyk
Wokalistka, edukatorka, performerka. Studiowała kulturoznawstwo i slawistykę na Uniwersytecie Warszawskim oraz bułgarski śpiew ludowy w Akademii Muzyki, Tańca i Sztuk Pięknych w Płowdiwie. Zajmuje się głosem, percepcją dźwięku i międzykulturowością. Założyła eksperymentalną grupę improwizacji wokalnej Syreny. Współpracowała z magazynem o muzyce współczesnej „Glissando” oraz Teatrem Węgajty. Śpiewa w zespole folkowym Córy Mary. Działa w Fundacji Sztuki Współczesnej w ramach projektów wokół performansu i tradycyjnych technik wokalnych. Prowadzi warsztaty z emisji głosu i śpiewu tradycyjnego, a także spacery dźwiękowe. Koordynuje warsztaty wokalne “Przędzalnia głosu”.