
Informacje
Hej, chcesz nas podejrzeć? Przyjdź na próbę otwartą.
W ramach budowania naszej aktorskiej społeczności chcielibyśmy zaproponować Ci próby otwarte, podczas których uczestnicy mogą przyprowadzić przyjaciół i pokazać, czym zajmują się na warsztatach. Możesz i Ty przyjść obejrzeć nasz warsztat.
Przeczytaj poniżej regulamin i zapisz się na listę.
Najbliższe próby otwarte:
- Wtorek, 6.05.2025, 19.30-21.30, WARSZTATY AKTORSKIE DLA ZAAWANSOWANYCH 18+ [pracujemy akurat nad scenami ze scenariuszy i dramatów]
- Poniedziałek, 12.05.2025, 17.30-19.00, GRUPA SZTUKA MÓWIENIA [otwieramy głos i trenujemy jakość swojego mówienia]
- Czwartek, 15.05.2025, 17:30-19:00, GRUPA ŚPIEWACZA DLA ŚREDNIO ZAAWANSOWANYCH [uczymy się pieśni tradycyjnych]
Mamy tylko 8 miejsc na każdą z prób otwartych. Musisz się zapisać, żeby przyjść.
Na próby otwarte wstęp wolny!
Próby odbędą się w naszej siedzibie w Warszawie, Al. Jana Pawła II 36c. Serdecznie zapraszamy!
Regulamin prób otwartych
Witaj w Akademii! Jako gość naszych otwartych prób i warsztatów, jesteś ważną częścią doświadczenia twórczego. Oto kilka sugestii, jak możesz w pełni korzystać z tej możliwości, jednocześnie wspierając naszą społeczność:
- Zapisz się z wyprzedzeniem – Aby dołączyć do otwartej próby, wyślij do nas email z imieniem, nazwiskiem, Twoim adresem email i poczekaj na potwierdzenie. Pamiętaj, że możesz uczestniczyć jako obserwator maksymalnie dwa razy.
- Liczba miejsc jest ograniczona – Maksymalna liczba obserwatorów na próbie to osiem osób. Chcemy, aby każdy miał przestrzeń i aby uczestnicy czuli się komfortowo.
- Bądź uważny i szanuj uczestników – Pamiętaj, że jesteś gościem. Uczestnicy mogą być nieśmiali lub stresować się Twoją obecnością. Obserwuj cicho i nie przeszkadzaj w ich pracy. Twoje wsparcie jest dla nich ważne, ale najlepiej wyrazić je poprzez uważne bycie obok.
- Nie dołączaj do ćwiczeń bez zaproszenia – Prosimy, abyś nie dołączał do ćwiczeń, chyba że instruktor Cię o to poprosi. Zajmij miejsce, które zostało Ci wskazane.
- Komunikuj się ze znajomymi – Jeśli znasz kogoś z uczestników, upewnij się przed zapisaniem, że Twoja obecność będzie dla tej osoby komfortowa. Niespodzianki nie zawsze są mile widziane.
- Przyjdziesz trochę wcześniej? – Zapraszamy Cię 15 minut przed rozpoczęciem próby. Możesz przygotować sobie herbatę lub kawę i wczuć się w atmosferę miejsca.
- Potrzebujesz przerwy? – Jeśli musisz na chwilę wyjść, zrób to jak najbardziej dyskretnie. Możesz w dowolnej chwili napić się wody czy skorzystać z toalety. Możesz też wyjść przed końcem próby, ale daj dyskretnie znać prowadzącemu, że znikasz.
- Wyłącz telefon – Aby wszyscy mogli skupić się na pracy, prosimy o wyłączenie telefonów komórkowych przed wejściem na próbę.
- Bądź otwarty i ciekawy – Nasze warsztaty to miejsce eksperymentów i nauki. Ciesz się możliwością bycia świadkiem procesu twórczego.
Chcemy, aby nasze warsztaty były otwarte i dostępne dla wszystkich zainteresowanych. Dziękujemy za przestrzeganie tych zasad, które pomagają nam tworzyć bezpieczne, otwarte i kreatywne środowisko dla każdego.
Prowadzenie
Prowadzący
-
Piotr Filonowicz
Stworzył i prowadzi warsztaty teatralne Akademii Sztuki i Kultury. Jest absolwentem Akademii Teatralnej oraz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, założycielem grup Linia Nocna oraz Fabryka Destrukcja. Organizuje podróże etnomuzykologiczne. Prowadzi zajęcia z otwierania głosu. Stworzył Przędzalnię głosu. Jest współtwórcą improwizacji wolnej.
Brał udział w licznych warsztatach teatralnych (m. in.: pod kierunkiem Eugenio Barby, Thomasa Richardsa). Piotr Filonowicz jest także autorem realizowanych w teatrze scenariuszy. Publikował eseje o Rilkem, Prouście, Schulzu, Wyspiańskim.
Tworzy liczne projekty artystyczne. Jest prezesem Fundacji Sztuki Współczesnej. -
Aleksandra Kowalczyk
Wokalistka, edukatorka, performerka. Studiowała kulturoznawstwo i slawistykę na Uniwersytecie Warszawskim oraz bułgarski śpiew ludowy w Akademii Muzyki, Tańca i Sztuk Pięknych w Płowdiwie. Zajmuje się głosem, percepcją dźwięku i międzykulturowością. Założyła eksperymentalną grupę improwizacji wokalnej Syreny. Współpracowała z magazynem o muzyce współczesnej „Glissando” oraz Teatrem Węgajty. Śpiewa w zespole folkowym Córy Mary. Działa w Fundacji Sztuki Współczesnej w ramach projektów wokół performansu i tradycyjnych technik wokalnych. Prowadzi warsztaty z emisji głosu i śpiewu tradycyjnego, a także spacery dźwiękowe. Koordynuje warsztaty wokalne “Przędzalnia głosu”.